آفتاب پنهاني"جانم فدای محمد رسول الله و اهل بیت پاکش"
 
طلوع مي كند آن آفتاب پنهاني* ز سمت مشرق جغرافياي عرفاني

بخش های دیگر

فتوبلاگ من
پرسش و پاسخ
یادداشت بازدیدکنندگان
گالری وبلاگ

جستجو

دوستان من

http://www.rasekhoon.net/_WebSiteData/News/NewImages/8ef5c191-ae74-4af3-bfd0-c22c4148353e.jpg

راسخون : آیت الله مجتبی تهرانی، امام عصر را گمشده سه علم اخلاق، فلسفه و عرفان خواند و با بیان اینکه معرفت خدا همان شناخت امام زمان است، گفت: وجود مقدس امام زمان(عج) حلقه‌ ارتباطیِ بین واجب و ممکن است و اگر او را شناختی، بدون اینکه تقاضا کنی، خدا او را به تو می‏شناساند.
آیت الله مجتبی تهرانی در یکی از سخنرانی های خود به مناسبت نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی(عج) به تشریح ضرورت وجود امام در زمین و مباحثی در مورد مهدویت پرداختند که در پی می آید:
«اَعوذ باللّه من الشیطان الرجیم»
«بسم اللّه الرحمن الرحیم»
«والحمد الله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّدٍ و آله الطّیبین الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»
ایّام ولادت قطب عالم امکان، جوهره ممکنات، امام زمان (صلوات‌الله‌علیه) است. به ذهنم آمد بحثی بسیار کوتاه در مورد مسئله امامت داشته باشم.
دسته بندی گروهی از روایات در باب مسئله امام:
1- وجود امام در هر عصر
روایات متعددّی در باب مسئله امام وارد شده است. یک دسته از روایات در باب مسئله وجود امام در هر عصر است به این مضمون که اگر حجّت الهی نباشد، زمین و آنچه بر روی زمین است از بین می‌روند. بیش از 50 روایت با این مضمون در بحار موجود است. «لولا الحجّه لَساخت الارضُ باهلها».
در روایت دیگری محمد‌ بن ‌فُضِیل می‌گوید: به امام هشتم(ص) عرض کردم: «أَ تَبْقَى الْأَرْضُ بِغَیْرِ إِمَامٍ»، آیا می‌شود زمین بدون امام باقی بماند؟! «فَقَالَ لَا»، حضرت فرمودند: خیر، نمی‌شود. «قُلْتُ فَإِنَّا نَرْوِی عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)»، عرض کردم: از جدّ بزرگوار شما امام صادق(ص) نقل شده که فرموده‏اند: «أَنَّهَا لَا تَبْقَى‏ بِغَیْرِ إِمَامٍ»، زمین بدون امام باقی نمی‌ماند. بعد به حضرت عرض می‏کند: «إِلَّا أَنْ یَسْخَطَ اللَّهُ عَلَى أَهْلِ الْأَرْضِ أَوْ عَلَى الْعِبَادِ»، برای ما روایت کرده‌اند که: اگر امام روی زمین نباشد، خداوند اهل زمین و بندگان را را مورد سخط و خشم قرار می‌دهد. « فَقَالَ لَا لَا تَبْقَى إِذاً لَسَاخَتْ »، حضرت فرمودند: این روایت اشتباه است. اگر امام روی زمین نباشد، زمینی نمی‌ماند که خداوند بخواهد اهلش را مورد خشم قرار دهد.
در روایت دیگری از باقر (ص) نقل شده است که حضرت فرمودند: «لَوْ أَنَّ الْإِمَامَ رُفِعَ مِنَ الْأَرْضِ سَاعَةً »، بر فرض محال اگر امام حتّی لحظه‏ای از زمین برداشته شود؛ صحبت لحظه است نه یکی، دو روز، «لَمَاجَتْ بِأَهْلِهَا کَمَا یَمُوجُ‏ الْبَحْرُ بِأَهْلِهِ»، همة اهل زمین در هم کوبیده می‏شوند و از بین می‌روند.
2- معرفت نسبت به امام
دسته دیگری از روایات در باب معرفت نسبت به امام است که اگر کسی نسبت به امام زمانش حتّی به اندازه یک شب معرفت نداشته باشد، «مَاتَ‏ مِیتَةً جَاهِلِیَّة »، به مرگ جاهلیّت از دنیا رفته است. دسته دیگری از روایات به این مضمون‏اند که: اگر بنا شود همه از بین بروند و فقط یک نفر روی زمین باقی بماند، آن یک نفر باید اام باشد.
دسته بندی نظرات سه علم در باب امام:
برای توضیح روایات ذکر شده، می‏خواهم بحث عمیقی را مطرح کنم: سه دسته از علما ذیل این مسئله، بحث‏های پیچیده‏ای دارند که ساده‏ شده آن را می‏گویم:
1- فلسفه
دسته اوّل؛ فلاسفه. برخی عالمان فیلسوف می‏گویند: ما واجب الوجود، ممکن الوجود، قدیم و حادث را می‌فهمیم و می‏دانیم که خدا قدیم است و ما حادث. سؤال این است که نقطه اتّصال و رابط بین حادث و قدیم چیست؟ حلقه‌ای که ممکن را به واجب متصّل می‌کند چیست؟ اگر بگویی آن حلقه اتّصال از سنخ واجب است، یک سری اشکالات پیش می‌آید و اگر بگویی از سنخ ممکن است اشکالات دیگر پیش می‌آید؟ بحث، خیلی دقیق، ظریف و پیچیده است.
2- عرفان
دسته دوم؛ عرفا. اهل معرفت نیز در باب غایت و هدف خلقت انسان بحث عرفانیِ بسیار مهمّی دارند که از آیات قرآن و روایات استخراج کرده‏اند. اهل معرفت می‏گویند: هدف از خلقت انسان، معرفت‏الله، به معنای شهودالله، فنای ‏فی‏الله و لقاءالله است و بحث در این است که انسان چگونه می‏تواند به این مرتبه برسد. فلاسفه ‏علمی است و از نظر مفاهیم بحث می‏کنند، امّا این بحث معرفتی است.
3- اخلاق
دسته سوم؛ علمای اخلاق. این دسته از بزرگان می‏گویند: بیشتر مباحث اخلاقی، دستوری است، حال از نظر عملی برای رسیدن به هدف از خلقت چه باید کرد؟ انسان چگونه می‏تواند وادی سیر و سلوک را طیّ کند؟  لذا بحث‌های معرفتی و اخلاقی یک رابطة تنگاتنگ با هم دارند؛ چون هدایت دو نوع است: «ارائه طریق» و «ایصال به مطلوب». ارائه طریق که به معنای نشان دادن است توسّط علمای اخلاق صورت می‏گیرد، امّا در ایصال به مطلوب که بحثی معرفتی است، رساندن به مقصود است نه فقط نشان دادن راه. اگر از کسی آدرسی را بپرسی، یک وقت می‌گوید: از اینجا برو، یک وقت ایصال به مطلوب می‏کند؛ یعنی دستت را می‌گیرد و به مقصد می‏رساند.
لذا به طور خلاصه در اخلاق به دنبال ارائه طریق و دستورالعمل هستیم، در عرفان به دنبال کسی هستیم که دست ما را بگیرد و به هدف برساند و در فلسفه به دنبال حلقه اتّصال ممکن و واجب هستیم. هر سه به دنبال یک گمشده هستند که آن هم وجود مقدّس امام زمان(صلوات‌الله‌علیه) است و غیر ایشان راهی نیست.
 
تطبیق نظرات با روایات شریفه/ غیر از ربوبیّت هر چه می‏خواهید درباره فضایل ما بگوید
ابن‌سلم در روایتی از امام صادق(ع)  نقل می‌کند که حضرت فرموده‏اند: «الْإِمَامُ عَلَمٌ‏ بَیْنَ‏ اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ وَ بَیْنَ خَلْقِهِ»، امام رابط بین ممکن و واجب، حادث و قدیم و نشان دهنده راه الهی است. علم سه معنا دارد: نشانه برای شناخت راه، فاصله بین دو زمین و مهتر و جلودار.  لذا حضرت گمشدة هر سه علم اخلاق، عرفان و فلسفه را معرّفی فرموده‏اند. در واقع حضرت فرموده‏اند: امام کسی است که ارائه طریق می‏کند؛ نشانه برای شناخت راه است، امام حلقه اتّصال بین واجب و ممکن است؛ فاصلة بین خدا و خلق است، امام کسی است که ایصال به مطلوب می‏کند؛ جلودار و مهتر است. در ادامه حضرت می‏فرمایند: «فَمَنْ عَرَفَهُ کَانَ مُؤْمِناً وَ مَنْ أَنْکَرَهُ کَانَ کَافِراً»، پس هر کس او را بشناسد مؤمن است و هر کس منکر او شود کافر است.
در روایتی دیگر امام صادق(ع) می‏فرمایند: «خَرَجَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ ع عَلَى أَصْحَابِهِ فَقَال‏»، روزی امام حسین(ع) به اصحابشان فرمودند: «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ ذِکْرُهُ مَا خَلَقَ‏ الْعِبَادَ إِلَّا لِیَعْرِفُوه‏»، ای مردم! خداوند بندگان را جز برای معرفت پیداکردن خلق نفرمود. در اینجا معرفت، شناسایی مفهومی نیست، بلکه شناخت شهودی و عرفانی است؛ «فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوه‏»، عبادت وقتی محقّق می‏شود که عبد خدا را شهود کند و در دل، عظمت خدا را ادراک نماید و عبادت بدون معرفت، پوسته بدون مغزی است.
 «فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَا سِوَاه‏» وقتی خدا را پرستش کرد، به سبب همین پرستش، از پرستش غیر او بی نیاز می‌شوند و دیگر موجودی را عبادت، یعنی کُرنش درونی، نمی‌کنند. «فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ‏» شخصی به حضرت عرض می‌کند: «یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی فَمَا مَعْرِفَةُ اللَّهِ»، ای پسر پیغمبر! پدر و مادرم فدایت! معرفت الهی چیست؟ «قَالَ مَعْرِفَةُ أَهْلِ کُلِّ زَمَانٍ إِمَامَهُم‏» حضرت می‌فرمایند: معرفتِ خدا، معرفتِ امام زمان است. یعنی وجود مقدس امام زمان (عج) حلقه‌ ارتباطیِ حادث و قدیم و برزخ بین واجب و ممکن است و به تعبیر ادعیه مجرای فیض الهی است و اگر او را شناختی، بدون اینکه تقاضا کنی، خدا را به تو می‏شناساند. نه می‌توانی بگویی خدا است نه می‌توانی بگویی مخلوق است. در روایتی است که: «نزّلونا عن‏ الرّبوبیّة و قولوا فینا ما شئتم. » غیر از ربوبیّت هر چه می‏خواهید درباره فضائل ما بگویید.
تا اینجا حضرت بُعد فلسفی، یعنی وجود و هستی را فرمودند، امّا در ادامه به بُعد اخلاقی و ارائه طریق اشاره می‏فرمایند. «الَّذِی یَجِبُ عَلَیْهِمْ طَاعَتُهُ»، اگر آن موجودی که تو را ایصال به مطلوب می کند، شناختی، باید از او اطاعت کنی و هر چه می‌گوید عمل کنی؛ چون او است که ایصال به مطلوب و ارائه طریق می‌کند.
چگونگی بهره‏مندی از امام غائب/ تقاضای شهود امام زمان(عج) لازمه ایمان است
حال سؤال می‏شود: چگونه از امام بهره ببریم در حالیکه امام زمان در غیبت هستند؟ جواب به این سؤال در هرسه بعد باید پاسخ داده شود؛
1- ارائه طریق؛ در باب مباحث اخلاقی تمام دستورات از طریق‌ پیامبر اکرم و ائمه طاهرین (صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین) به ما رسیده است و در این باب کمبود نداریم.
2- مباحث فلسفی؛ در روایتی است که امام زمان(عج) در زمان غیبت مثل خورشید پشت ابر هستند؛ یعنی همان‏طور حیات جانداران به خورشید وابسته است چه پشت ابر باشد و چه نباشد، بدون امام زمان هم حیاتی نیست چه غائب باشند، چه ظاهر چون ایشان رابط بین ممکن و واجب و قدیم و حادث‏اند و اگر رابط نباشد، هیچ چیزی وجود نخواهد داشت.
3- ایصال به مطلوب؛ در این مورد آیا باید حضرت را شهود کنیم؟ برخی به دنبال زیارت حضرت هستند و خیلی دعا می‌کنند، اگر درون کسی غیر این حالت وجود داشته باشد، خلل و کمبود دارد، باید این‏گونه بود، امّا از این نکته ‌نباید غفلت کرد که آیا باید تقاضای شهود داشته باشیم یا قابلیّت شهود؟ تقاضای شهود لازمه ایمان است، امّا انسان باید قابلیّت شهود را در خود ایجاد کند و بزرگانی امثال مقدّس‏اردبیلی و سیّدبحرالعلوم چون قابلیّت شهود را در خود ایجاد کرده بودند، خدمت امام زمان (صلوات‌الله‌علیه) می‏رسیدند.

روایتی از دیدار امام زمان(عج) با مرد پینه‌دوز/ وقتی از حب دنیا خالی شدی ولی الله اعظم دستت را می گیرد
حتّی اختصاص به اهل کرامت هم ندارد؛ در زمان کودکی من، مرحوم والد ما با یکی از اولیاء خاصّ خدا ارتباط داشت. تشرّف آن ولیّ خدا به حضور امام زمان(عج)، قابل انکار نبود. ایشان یک مغازه پینه‏دوزی هم در بازار داشت. حتّی ایشان می‏گفت: گاهی آقا شب‏های جمعه یک‏دفعه می‏آیند، می‏فرمایند: بیا برویم کربلا زیارتی کنیم و برگردیم. با آقا می‏روم کربلا و بر می‏گردم. این‏ها خواب و قصّه و داستان نیست. مرحوم والد ما می‏گفت: آقا تشریف می‏آورند پیش ایشان، نه این، خدمت آقا برود. پدرم گفت، که از او پرسیدم: فلانی! گفت: بله! گفتم: چه شده است که ایشان تشریف می‏آورند آنجا پیش تو؟! گفت: اتّفاقاً خودم همین سؤال را از آقا پرسیدم که چطور شده که شما می‏آیید اینجا پیش من احوالم را می‏گیرید؟ ایشان به من فرمودند: برای خاطر اینکه در تو هیچ هوای نفس نیست. وقتی از حبّ به دنیا تخلیه شدی، ولی الله اعظم دستت را می‌گیرند؛ مگر کسی که حبّ دنیا، چه مالش و چه جاهش پیکره‌اش را گرفته باشد، می‌تواند خدمت امام زمان(عج)، برسد تا حضرت ایصال به مطلوب بفرمایند؟
لذا در باب انتظار فرج که روایات بسیار داریم که افضل اعمال است، چه کسی می‌تواند منتظر باشد؟ کسی که حبّ دنیا دارد؟ اگر امام زمان(عج) تشریف بیاورند، حاضرم دست از همه چیز بردارم و هر امر فرمودند بگویم: چشم؟ اگر این‏چنین شویم، بی برو برگرد دستمان را خواهد گرفت، چه چشم ظاهری ببیند، چه نبیند. اینجا است که عبادات‌ روح می‏گیرند و طاعات‌ مغز پیدا می‌کنند و از پوست بودن خارج می‏شوند.
اگر کسی این حالت در آن نباشد، منحرف است. زیرا این‏گونه بودن طبق موازین است، لذا در روایات متعدّد داریم که اگر کسی امام زمانش را نشناسد، «مَاتَ‏ مِیتَةً جَاهِلِیَّة»، به مرگ جاهلیّت مرده است. خدایا بحقّ مهدی موعودت؛ یعنی موجودی که الآن محبوبترین موجودات نزد تو است، دست ما را از دامن او کوتاه مکن!/7432

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه سیزدهم تیر 1391 توسط شكوفه
نوشته شده در تاريخ سه شنبه سیزدهم تیر 1391 توسط شكوفه

http://rasekhoon.net/userfiles/Article/575-275.jpg

 
 
 
پس زمینه نرم افزار کلیپ صوتی کلیپ تصویری قالب نمایش
   
   
     
 
 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه سیزدهم تیر 1391 توسط شكوفه

 

مقالات ویژه نامه
مهدي ستيزي(1)

مهدي ستيزي(1)با تحقيق در طول تاريخ و بررسي حوادث گوناگون در بستر اديان الهي و آسيب‌شناسي علل تحريف، شکست و متروک ماندن اديان الهي به اين واقعيت پي مي‌بريم ...

مهدي ستيزي(2)

مهدي ستيزي(2)علماي يهود که توانسته بودند در طول تاريخ با تحريف مفاهيم و مباني الهي تورات، آن را مطابق با اهداف و اميال خود شکل دهند، پس از پيامبران بزرگي چون حضرت موسي عليه السلام،...

مهدي ستيزي(3)

مهدي ستيزي(3)با داشتن کمي درايت سياسي و دشمن شناسي درمي‌يابيم که روند جاري تبليغات غرب که از طريق کانالهاي ماهواره‌اي و شبکه‌هاي اينترنتي و فيلمهاي ...

قيام موعود بر پرده سينماي هاليوود

قيام موعود بر پرده سينماي هاليوود در کتب و اسناد منتشره آمده است که بنا بر اعتقاد صهيونيست‌ها، با آغاز هزاره جديد و عبور از برج حوت (ماهي) به برج حمل (سطل)،

11 استراتژی دشمنان در جنگ علیه امام مهدی (ع)

11 استراتژی دشمنان در جنگ علیه امام مهدی (ع) دشمنان اسلام در سال‌های اخیر شروع به انجام طرحی جهانی کرده‌اند تا شرایط و امکانات لازم را برای از بین بردن مسئله مهدویت و خالی کردن اصول ...

غرب و مهدويت (1)

غرب و مهدويت (1) دنياي غرب در حال حاضر موضوع “مهدويت” و “منجي گرايي” را با دقت تمام مطرح و پي گيري مي كند و پي در پي درصدد نشان دادن چهره واژگون به ملل غربي و اروپايي...

غرب و مهدويت (2)

غرب و مهدويت (2)در بخش نخست اين بحث از تصميم جدي و وقفه ناپذير دنياي غرب براي مقابله با امواج اسلام گرايي كه پس از وقوع انقلاب اسلامي در ايران آغاز گشته و ابتدا جهان اسلام را در نورديده ...

صهيونيسم عليه مهدويت

صهيونيسم عليه مهدويت هنگامي كه در 27 رجب سال 40 عام الفيل نبي مكرم اسلام(ص) برترين انسانها شناخته شد و رحمت «اقراء» بر او باريدن گرفت و مبعوث آخرين مرحله از نزول دين ابراهيمي گرديد ...

مهدويت غرب و بازي هاي رايانه اي

مهدی‏انکاری، انتظارستیزیيكي از اصول مشترك بين تمام اديان الهي و اساطير باستاني اقوام مختلف ، بحث منجي موعود و آخرالزمان مي‌باشد؛ همان كسي كه شيعيان او را مهدي، مسيحيان او را عيسي....

هاليوود و مهدويت

 هاليوود و مهدويت                                     چكيده: اين گفت‏وگو با عنوان فرعى «فيلمسازان آمريكايى، مهدويت را نشانه گرفته‏اند» به چاپ رسيده است . جهان امروز جهان تصوير است ...

مهدی‏انکاری، انتظارستیزی

مهدی‏انکاری، انتظارستیزیاشاره: اعتقاد به مهدویت و انتظار منجی مصلح، تحرک بخش و مقاومت آفرین است; زیرا فرد منتظر از احساس حضور امام، امید و نشاط می‏گیرد و برای برپایی حق، مبارزه و مجاهدت می‏کند ....

به سوی یک آخرالزمان مصنوعی و جعلی

به سوی یک آخرالزمان مصنوعی و جعلی رابینو فتیش خاخام یهودیان در سال 1952 در کنگره خاخام های دنیا گفت :"...اما امروز خیانتکاریها و فتنه‌انگیزیهای این عده ، ابعاد به‌مراتب‌گسترده‌تر و جدی‌تری به‌خود گرفته است. ...

 
بانک احادیث

کلام گهربار امام زمان (علیه السلام)

شناخت امام زمان (علیه السلام)

 
 
 
بانک صوت و فیلم

میلاد امام زمان علیه السلام

امام زمان علیه السلام در قرآن

دیدار با امام زمان علیه السلام

مناجات با امام زمان(عج)

مداحی امام زمان (عج)

امام مهدی علیه السلام

شرح دعای وارده از امام زمان علیه السلام

وظائف شیعه در زمان غیبت امام زمان(عج)

جلسه نقد و بررسی مستند ظهور بسیار نزدیک است

برنامه رادیویی تا جمعه ظهور

مستند ظهور

آخرالزمان

مهدویت - سخنرانی ها

دعای ندبه

ندبه - حجه الاسلام پناهیان و حجت الاسلام مؤمنی

دعای مخصوص امام زمان علیه السلام

زیارت امام زمان علیه السلام در روزهای هفته

 
 
 
بانک پرسش و پاسخ
 
  پرسمان مهدوی-ویژه نامه پرسش و پاسخ مهدویت
 
 
 
 
پیامک

پیامک های مهدوي

 
 
کارت پستال

کارت پستال های امام زمان عجل الله

 
 
بانک مقالات

مهدويت غرب و بازي هاي رايانه اي

هاليوود و مهدويت

به سوی یک آخرالزمان مصنوعی و جعلی

هاليوود و فرجام جهان-1

هاليوود و فرجام جهان-2

هاليوود و فرجام جهان-3

 
 
 
بانک پرسش و پاسخ
 
   ويژه نامه فروغ تابان ولايت-يا قائم ال محمد
 
   آفتاب مهربانی- ویژه نامه میلاد حضرت مهدی موعود علیه السلام
 
  ويژه نامه ظهور موعود
 
 
 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه سیزدهم تیر 1391 توسط شكوفه

 

مقالات ویژه نامه
انتظار حضرت مهدى (عج) در قرآن

انتظار حضرت مهدى (عج) در قرآنبيش از 120 آيه قرآن براساس روايات معتبر به وجود نازنيـن حضرت امـام مهدى(عجل الله تعالـى) و ويژگيهاى آن شخصـى(ع)بــاعظمت و همچنيـن قيام و انقلاب جهانـى آن حضرت ...

فرهنگ انتظار

فرهنگ انتظار يكي از راه‌هاي به ياد امام بودن، تجديد عهد با آن بزرگوار است؛ بلكه از زيباترين جلوه‌هاي ياد امام مهدي(ع) در زندگي منتظران، آن است كه هر روز با او تجديد عهد كرده، پيمان وفاداري ببندند...

هم سازنده، هم ويرانگر

هم سازنده، هم ويرانگردر روزگاري که نگاه به مفهوم مهدويت و انتظار نتيجه اش کارهايي مثل ساختن هستند« ظهور بسيار نزديک است» است که صداي اعتراض علما و مراجع را هم در مي آورد ...

عناصراخلاقی تشکیل دهنده انتظار

عناصراخلاقی تشکیل دهنده انتظار انتظار، فضیلتی اخلاقی ـ عرفانی است که روح را تعالی می‌بخشد و تحوّل‌آفرین و تربیت‌کنندة انسان است. این فضیلت اخلاقی در زندگی فردی و جمعی بشر، آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.

ادب انتظار

ادب انتظار ببهروری انسان ها در زمان غیبت امام زمان (علیه السلام ) به گونه ای است که منتظران واقعی را به ارزشی میرساند که امام صادق (علیه السلام ) فرمودند: مانند کسی هستند که به همراه حجت...

زنان منتظر در جهان معاصر

زنان منتظر در جهان معاصر از طرفی مقوله انتظار فرج، در روایات معصومین، راهبرد عصر غیبت شمرده و از طرف دیگر، نقش زنان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی و شیعه، غیر قابل انکار است....

مهدویت و انتظار در اندیشه شهید مطهری

مهدویت و انتظار در اندیشه شهید مطهریبحث انتظار و ظهور مهدی موعود ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ از ابعاد گوناگونی مورد چالش قرار گرفته‌ است؛ از جمله: 1. مهم‌ترین فلسفه‌ای كه برای تحقّق قیام مهدی...

زمينه سازي ظهور(1)

زمينه سازي ظهور(1) با غيبت امام دوازدهم عجل الله تعالي فرجه الشريف،شيعيان،مسلمانان و همه جهانيان دچار محروميتي جانکاه و عميق شدند. شيعه در اين عصر با پذيرش مسئوليت تاريخي ...

انتظار ظهور ، حرکت به سوی عدالت

انتظار ظهور ، حرکت به سوی عدالت انتظار نوعی حرکت است که وظیفه ما در عصر غیبت برای رسیدن به نقطه نورانیِ ظهور را تعیین می کند. برای آنکه از جهتی که در آن حرکت می کنیم منحرف نشویم، باید هر لحظه به مقصد خود،...

وظایف منتظران در زمان غیبت

وظایف منتظران در زمان غیبتدر نوشتاری که پیش روی شماست نگارنده تلاش نموده برخی از مهمترین وظایف منتظران ظهور امام زمان علیه السلام رابا محوریت کتاب شریف مکیال المکارم وبا استناد به روایات معصومین علیهم السلام بیان کند ...

مهدی‏انکاری، انتظارستیزی

مهدی‏انکاری، انتظارستیزیاشاره: اعتقاد به مهدویت و انتظار منجی مصلح، تحرک بخش و مقاومت آفرین است; زیرا فرد منتظر از احساس حضور امام، امید و نشاط می‏گیرد و برای برپایی حق، مبارزه و مجاهدت می‏کند ....

به سوی یک آخرالزمان مصنوعی و جعلی

به سوی یک آخرالزمان مصنوعی و جعلی رابینو فتیش خاخام یهودیان در سال 1952 در کنگره خاخام های دنیا گفت :"...اما امروز خیانتکاریها و فتنه‌انگیزیهای این عده ، ابعاد به‌مراتب‌گسترده‌تر و جدی‌تری به‌خود گرفته است. ...

زمينه‌سازي براي ظهور؛ آرمان انقلاب اسلامی

زمينه‌سازي براي ظهور؛ آرمان انقلاب اسلامی يکي از پرسش‌هاي مطرح درباره انقلاب جهاني امام مهدي(ع) اين است که آيا ما افزون بر انتظار فرج و چشم به راه بودن براي ظهور آن حضرت وظيفه‌اي در زمينه آماده‌سازي ...

مقدمه اى بر آثار تربيتى و روان شناختى انتظار

مقدمه اى بر آثار تربيتى و روان شناختى انتظار انتظار در مكتب اسلام, تنها يك رويكرد عاطفى نيست; بلكه رويكردهاى معرفتى, اجتماعى, اخلاقى و فردى را نيز شامل مى شود. از اين روى مى توان, ...

آداب انتظار، اخلاق منتظر

آداب انتظار، اخلاق منتظر در دوران غیبت امام عصر(ع) و در دورة انتظار ظهور حضرتش، آداب و اخلاقي براي پيروان اهل بيت(ع)‌ در قرآن و روايات ترسيم شده است که آشنايي و انجام آنها، ...

انتظار صحیح حضرت حجت و آثار آن

انتظار صحیح حضرت حجت و آثار آن انتظار صحیح و سازنده «بهترین عمل نزد خداوند»[1] و «با فضیلت ترین عبادت است»[2] و انسان منتظر «از اهل هر زمان فاضل ترند».[3] انتظار صحیح و سازنده انواع فراوانى دارد كه به ذكر چند نمونه آن، بسنده مى شود:...

زمينه سازي ظهور (2

زمينه سازي ظهور (2 سوم -شرط ظهور بنابر تصريح اين توقيع،يک دل شدن شيعيان در وفاي به عهد و پيمان هايي است که بر عهده دارند. به راستي اين عهد و پيمان چيست

 
بانک احادیث

کلام گهربار امام زمان (علیه السلام)

شناخت امام زمان (علیه السلام)

 
 
 
بانک صوت و فیلم

میلاد امام زمان علیه السلام

امام زمان علیه السلام در قرآن

دیدار با امام زمان علیه السلام

مناجات با امام زمان(عج)

مداحی امام زمان (عج)

امام مهدی علیه السلام

شرح دعای وارده از امام زمان علیه السلام

وظائف شیعه در زمان غیبت امام زمان(عج)

جلسه نقد و بررسی مستند ظهور بسیار نزدیک است

برنامه رادیویی تا جمعه ظهور

مستند ظهور

آخرالزمان

مهدویت - سخنرانی ها

دعای ندبه

ندبه - حجه الاسلام پناهیان و حجت الاسلام مؤمنی

دعای مخصوص امام زمان علیه السلام

ابا صالح التماس دعا - فیلم

 
 
 
تلفن همراه
آشنایی کوتاه با امام زمان                                                    کرامات حضرت مهدی
     
  زندگانی حضرت ابوالفضل (ع)                                                   تم امام زمان (عج)
     
تصاویر منجی بشریت                                                   تصویر امام زمان
     

نرم افزار موعود نامه

کتاب مسجد مقدس جمکران

مناجات با امام زمان- زنگ

دعای فرج

دعای فرج

دعای فرج

 
 
بانک پرسش و پاسخ
 
  پرسمان مهدوی-ویژه نامه پرسش و پاسخ مهدویت
 
 
 
 
پیامک

پیامک های مهدوي

 
 
کارت پستال

کارت پستال های امام زمان عجل الله

 
 
بانک مقالات

انتظار صحیح حضرت حجت و آثار آن

زمينه سازي ظهور (2

مراقبه‌های زمینه‌سازان ظهور

انتظار، بدون صبر و بصیرت!

صدقه برای وجود مقدس ولي‌عصر(ع)

دعا برای امام عصر ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ

رابطه ي بين شيعيان و حضرت مهدي (عج)، يک رابطه ي دايمي و قلبي است

وظايف انسانها در دوران غيبت

نقش زن در عصر غیبت

مراتب انتظار فرج

زمينه‌شناسي سياسي انقلاب جهاني مهدوي (1)

زمينه‌شناسي سياسي انقلاب جهاني مهدوي (2)

زمينه‌شناسي سياسي انقلاب جهاني مهدوي (3)

انتظار و دعا

وظایف شیعیان در دوره غیبت (1)

وظایف شیعیان در دوره غیبت (2)

وظایف شیعیان در دوره غیبت (3)

گنج انتظار

تکاليف منتظران راستين

آیا ما منتظریم؟

 
 
 
بانک پرسش و پاسخ
 
   ويژه نامه فروغ تابان ولايت-يا قائم ال محمد
 
   آفتاب مهربانی- ویژه نامه میلاد حضرت مهدی موعود علیه السلام
 
  ويژه نامه ظهور موعود
 
 
 

نوشته شده در تاريخ سه شنبه سیزدهم تیر 1391 توسط شكوفه